מערכת C-Way תוכננה ופותחה על ידי HMS על מנת לסייע בתהליך ניהול הדיווח ע"י מקורות המידע (נותני האשראי) אל מאגר נתוני האשראי בבנק ישראל.
המערכת מספקת מענה מלא לצורך של הגופים המדווחים לעמוד בהוראת האיסוף (הוראה 100) והוראת הדיווח (הוראה 201) של בנק ישראל ומאפשרת למשתמש לנהל את תהליך הדיווח והבקרה באמצעות ממשק משתמש מתקדם ובהתאם להנחיות הרגולציה.
המערכת אשר מבוססת על מנוע חוקה עסקית רב עצמה, תוכננה להתמודד עם כמויות מידע גדולות ומאפשרת עבודה בשלבים הכוללים נקודות עצירה (Check Points) בהם יכול המשתמש לתחקר את איכות הנתונים והממצאים אותם מציגה המערכת ברמה הוליסטית עד לירידה לפרטי עסקה / לקוח / קשר לקוח עם עסקה ותחקור פרטני על בעיות בנתונים. באופן זה נחסך זמן עיבוד ותהליך התיקון אם נדרש מתחיל באופן מוקדם יחסית. בנוסף, קיים במוצר מנגנון סינון עסקאות בעייתיות על מנת לשלבן בדיווח מתקן בשלב מאוחר יותר.
המערכת מכילה מגוון רחב של למעלה מ-700 בקרות אשר מיושמות לאורך שלבי איסוף הנתונים ממערכות המקור (ליבה) של הארגון ועד לביצוע הדיווח. להלן סוגי הבקרות המיושמות במערכת:
מאגר נתוני אשראי הינו מאגר פעיל ולפיכך יתרונות השימוש ב- C-Way באים לידי ביטוי לא רק בהעברת הדיווח הראשוני המבוקר לבנק ישראל בפורמטים הנדרשים (CIF, IMF, CMF), אלא גם ובעיקר בתהליכי העבודה השוטפים מול המאגר כגון קליטת קבצי המשוב (שגויים) מבנק ישראל, בקרות חוזרות/ממשקים חוזר, שמירת דיווחים לטובת היסטוריה ומענה ללקוחות, הצגת מידע למנהלים, העברת משימות פנימיות בארגון ותחקורים שונים.
C-Way מאפשרת שליטה בתהליך הדיווח בהתאם ל-SLA של בנק ישראל באופן ממוכן. יתרונות הניהול הממוכן משמעותיים עוד יותר כאשר ניגשים לטפל בדיווחים היומיים ובהתאם לכך במשובים היומיים מבנק ישראל. ללא מוצר לניהול כולל של התהליך – צפוי קושי מהותי לשליטה בתהליך.
הפתרון של HMS הינה היחיד בשוק אשר מחבר תחת קורת גג אחת את שלושת מרכיבי המפתח להצלחה:
המערכת ניתנת ללקוחות במודל של לשכת שירות המבטיחה התאמה שוטפת לשינויים הרגולטוריים העתידיים הצפויים בבקרות ובממשקי הדיווח בין מקורות המידע לבנק ישראל. שיטה זו שומרת על איכות דיווח גבוהה למאגר נתוני אשראי.
תהליכי הדיווח והתפעול במערכת C-Way: