ביג דאטה – לא מה שחשבתם

לפני מספר שנים פרץ נושא הביג דטה לעולמנו בעוצמה רבה. התחושה הייתה אז שתוך פרק זמן קצר יחסית, מרבית העסקים במגוון ענפי המשק יהיו מצוידים בפתרונות ביג דטה שיתנו מענה לצרכים העסקיים שלהם כחלק מהתחרות הגוברת ביניהם.

אלא שהמציאות כיום שונה מהתחזית שנצפתה. להבדיל מהמימוש המהיר שקרה בחלק גדול מתחומי הטכנולוגיה החדשנית, דווקא בתחום הביג דטה" הפריצה היא איטית יחסית. כלומר, יש הרבה דיבורים על הנושא ופעילות סביבו, אך השימוש המעשי הנו מועט יחסית לתחזיות הוורודות שראו בחזונם פורצי הדרך בתחום זה.

מסתבר שמימוש טכנולוגיית הביג דטה אינו פשוט ומצריך משאבים רבים/ חלק מהקושי מתבטא בהיבטי תשתית וטכנולוגיה, אולם גם שמצליחים להתגבר על קשיים אלה, יש קושי ביצירת use cases פרקטיים הניתנים למימוש בהתאמה לצורכי הארגון לפי מגוון הפעילויות וסדר העדיפות של הנושאים שאליהם הוא נדרש כגון: שיווק ממוקד, נטישת לקוחות, מעילות והונאות וכיו"ב.

להלן קישור למאמר המתייחס לנושא (כלכליסט 26.04.2015,  אבנר מימון)